ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 福知山公立大学研究紀要
  3. 8

Bridging Boarders -Interdisciplinary Perspectives in Linguistic and Cultural Exchange-

https://fukuchiyama.repo.nii.ac.jp/records/2000006
https://fukuchiyama.repo.nii.ac.jp/records/2000006
28c2600f-6e8c-432a-bb4a-6b7df2f3b0ad
名前 / ファイル ライセンス アクション
fukuchiyama8-3.pdf fukuchiyama8-3.pdf (9.7 MB)
Item type その他 / Others(1)
公開日 2024-04-01
タイトル
タイトル Bridging Boarders -Interdisciplinary Perspectives in Linguistic and Cultural Exchange-
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 language exchange
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 cultural understanding
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 challenges and opportunities
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 language learning context
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 Anthony Walsh

× Anthony Walsh

en Anthony Walsh

Search repository
Byron Coonerty

× Byron Coonerty

en Byron Coonerty

Search repository
著者(英)
姓名 Anthony Walsh
言語 en
著者(英)
姓名 Byron Coonerty
言語 en
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 This case study examines the dynamics of an English Foreign Language (EFL) and English as a Second Language (ESL) / English for Academic Purposes (EAP) student exchange program involving participants from diverse backgrounds. Through dialog analysis, key findings highlight the influence on perceptions, language learning through media consumption, and the nuanced challenges faced by students from the Philippines, Papua New Guinea and Japan. Participants express their aspirations, family dynamics, and the transformative impact of studying in Australia (ESL / EAP students). The dialog underscores the significance of cultural understanding, the academic rigour of exchange programs, and the unexpected support participants receive. Implications for future programs include targeted language support, comprehensive cultural training, and tailored acculturation assistance. Ultimately, the study emphasizes the profound impact of language exchange in fostering academic growth, personal development, and cross-cultural awareness within the global education landscape, particularly for Japanese students understanding Japan’s position within the greater Asia-Pacific community of nations.
言語 en
書誌情報 ja : 福知山公立大学研究紀要

巻 8, 号 1, p. 47-62, ページ数 16
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24327662
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-05-21 08:58:11.016520
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3